Historia sukcesu w branże medycznej
Na początku 2018r. zgłosił się do nas Klient z branży medycznej z prośbą rozwiązania problemu spadku ruchu z wyników organicznych Google. Po wcześniejszych próbach konsultacji zewnętrznych czy nawet poszukiwaniu pomocy na oficjalnym forum Google, problem pozostał nierozwiązany. Klient zainteresowany był również współpracą w zakresie link buildingu oraz dodaniem do usługi Google News.
TL;DR
Problemy
- Konieczność przeprowadzenia audytu technicznego,
- nierozwiązany od wielu miesięcy problem braku indeksowania części podstron,
- drastyczny spadek ruchu z wyszukiwarki Google,
- brak obecności w usłudze Google News,
- brak długofalowej strategii SEO.
Podjęte działania
W początkowym etapie współpracy przygotowany został rozbudowany Audyt SEO, który wykazał liczne błędy techniczne, w tym także rozwiązanie problemu braku indeksowania treści. Na tym etapie wdrożona została zaledwie część rekomendowanych zmian, ale realizowana strategia link buildingu skutecznie pozwala budować widoczność witryny.
Efekt
W ciągu półtorarocznej współpracy udało nam się zwiększyć ruch organiczny z wyszukiwarki Google z poziomu kilkudziesięciu tys. do kilkuset tys. sesji. Po mimo wielu trudności wynikających z charakteru witryny oraz szczególnej uwagi Google w przypadku branży medycznej, w ciągu ostatniego miesiąca finalnie udało się ją wprowadzić do usługi Google News.
Opis
Ze względu na wrażliwość danych pochodzących z Google Analytics, w case studies bazujemy na estymowanym ruchu pochodzącym z narzędzia Ahrefs. W rzeczywistości skala pozyskanego ruchu jest o wiele większa, jednak estymacja oddaje prawidłowo skalę wzrostów.
Estymacja ruchu
Spadek ruchu z wyszukiwarki Google
Poniższy zrzut ekranu pochodzi z narzędzia Senuto. Jest to narzędzie monitorujące wyniki wyszukiwarki Google, które w oparciu o dane zebrane z ponad 100 milionów słów kluczowych określa widoczność witryny w wyszukiwarce Google. Jak możemy zaobserwować na poniższym zrzucie ekranu, witryna Klienta zanotowała drastyczny spadek widoczności na przestrzeni maja-czerwca 2017 roku. Z prawie 8000 słów kluczowych, na które wyświetlała się w TOP 10 wyszukiwarki Google, po obniżeniu widoczności było to zaledwie 3000 fraz. Tak drastyczna różnica była również bardzo mocno odczuwalna w ruchu mierzonym za pośrednictwem Google Analytics. Przyczyną tak dużych spadków był wspomniany wcześniej problem z indeksowaniem podstron oraz błędnie wykonane przekierowania.
Spadek widoczności
Brak długofalowej strategii SEO
Analiza
Z przeprowadzonej przez nas analizy wynikało, że witryna Klienta ma bardzo dobrą historię w wyszukiwarce Google. Profil odnośników prowadzących do witryny również jest bardzo dobrej jakości. Domenie brakuje jednak odnośników, które pozwalałyby we właściwy sposób rozprowadzać PageRank między podstronami. Linkowanie do właściwych adresów docelowych pozwala nie tylko zwiększyć autorytet witryny, ale również właściwie rozprowadzić „moc” między podstronami.
Strategia
Po konsultacjach z Klientem postanowiliśmy, że najskuteczniejszą i najbezpieczniejszą strategią pozyskiwania odnośników do witryny będzie budowa dedykowanej infrastruktury wspierającej pozycjonowanie. Z wykorzystaniem naszego doświadczenia w badaniach SEO pozwoli to nie tylko na możliwie bezpieczny link building oparty o przechwycone domeny, ale również pozwoli zachować pełną kontrolę nad tym procesem.
Efekt
Skumulowanym efektem naszych działań on i off-site jest coraz większy ruch z wyników bezpłatnych Google. Witryna zyskuje widoczność również na kolejnych, dedykowanych branży medycznej aktualizacji algorytmu. W ciągu półtora roku współpracy zwiększyliśmy Klientowi ruch o kilkaset tys. sesji miesięcznie z zachowaniem bardzo dużej dynamiki dalszego wzrostu.
Estymacja ruchu i widoczności Ahrefs
Dedykowane witryny – rozszerzenie
Witryny wspierające pozycjonowanie, czyli „zaplecza pozycjonerskie” cieszą się w branży bardzo różną reputacją. Zwłaszcza jeśli opierają się o przechwycone domeny, co do których historii nie mamy pewności. Dzięki naszemu doświadczeniu w prowadzeniu badań SEO udało nam się jednak to ryzyko praktycznie wyeliminować. Jest to możliwe dzięki szeregowi testów realizowanych w stosunku do każdej przechwyconej domeny. W początkowym etapie, w środowisku testowym weryfikujemy czy domena ma jakikolwiek autorytet w wyszukiwarce tj. „umieszczamy ją” w środowisku składającym się z silnych domen, zupełnie czystych, a także domen, co do których mamy pewność, że mają złą historię w wyszukiwarce. Domeny, które pojawią się dla zapytań testowych poniżej nowych domen, są automatycznie odrzucane. W ten sposób odrzucamy prawie 50% przechwyconych domen. Następnie domena przechodzi szereg kolejnych testów, który finalnie zakończony jest opisywaną przez nas na blogu metodą sondy. Jest to bardzo czasochłonna i kosztowna metoda, ale daje nam maksimum bezpieczeństwa w prowadzonym procesie link buildingu. Pozwala również korzystać z wypracowanego wcześniej autorytetu domen, zapewniając jednocześnie pełną kontrolę nad linkami.